JÄVLA WASA BANKEN :-(

Fy, vilken skitbank...
Vi tog ett lån på ca 250 000 kr hos Wasabanken när vi skulle köpa vår husvagn. Eftersom min man just gått ut skolan och inte fått jobb än så var vi tvungna att ha en borgenär. Min mans morbror ställde upp mot att han skulle bli avsriven så fort min man fått anställning. Detta godkände banken, (dumt av oss att inte ta papper på det...)  när min man fått fast anställning och arbetat i 9 månader kontaktar vi banken för att skriva av morbrodern, men får då reda på att så kan man INTE göra - det är emot deras policy, bla, bla, bla...  Eftersom morbrodern ska ta ett eget lån så måste han bli avskriven.

Vi tar då ett lån på vår egen bank för att lösa detta lån. Måndag 29 januari ringer min man upp Wasabanken och talar om att vi vill lösa lånet, helt ok säger dom och lovar att skicka ut slutfakturan. Fredag den 9 februari har vi fortfarande inte hört något från Wasabanken, min man ringer upp och undrar vart slutfakturan tagit vägen.  De har ingen aning om att vi lösa lånet och ingen anteckning om att vi ringt tidigare - Wasabanken lovar än en gång att skicka ut slutfakturan. En vecka senare - den 16 februari har räkningen fortfarande inte kommit - därimot har den vanliga månadsräkningen kommit. Med ränta tom 28/2 (det är ganska HÖG ränta på detta lån) Min man ringer då upp - smått förbannad och undrar vad dom håller på med. Fortfarande finns ingen anteckning om att vi vill lösa lånet eller att vi ens ringt.
Tjejen min man pratar med LOVAR att skicka ut en faktura, och visst den kommer måndag den 19/2. För att denna offert skall gälla skall slutsumman vara inne på Wasabankens konto senast 19/2???? Hur  skall man lyckas ordna det? Beloppet var på ca 2000 kr MER än det borde varit enligt vår bank.

Under alla dessa samtal har både jag och min man blivit dåligt bemötta, vi har bett om att få bli uppringda men ingen har ringt, de har skyllt ifrån sig på andra och hävdat att det är vårt eget fel...

WASABANKENS personal är mycket otrevliga! Jag skulle aldrig rekomendera någon att anlita den banken.

För några år sedan hade min vännina anlitat WASABANKEN, hon halkade efter något med räkningarna dit och bad om en ny avbetlningsplan, det gick dom INTE med på. Istället skickade de hem en gäldenär till henne för att hämta pengarna hon var skyldig. (7000kr) Nyförlöst och ensam hemma öppnar min kompis och där står det en man som säger att han är där på uppgrag av Wasabanken.
Detta tycker jag är under all kritik, Gissa om hon blev livrädd?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback